نظرگاه

به نام آنکه اگر کوه ایستاده ز اوست / به نام حضرت حیدر به نام حضرت دوست

نظرگاه

به نام آنکه اگر کوه ایستاده ز اوست / به نام حضرت حیدر به نام حضرت دوست

بسم الله.

زمانه بر سر جنگ است
یا علی مددی
مدد ز غیر تو ننگ است
یا علی مددی


در این وبلاگ از سیاست خواهم نوشت و نقد خواهم کرد مسئولین و فعالان سیاسی را بر اساس آرمان های انقلاب. آرمان هایی که در فریاد ها و اعتراض های پدران و مادران ما در انقلاب57 هویداست. استقلال آزادی جمهوری اسلامی.
دوست تر می دارم که نظرات شما دوستان را هم ببینم در نقد نقدهایم و فضایی پر از گفت و گو در اینجا بوجود بیاوریم.


mohammad.nazargah@yahoo.com

http://nazargah1367.blogfa.com/ (نظرگاه در بلاگفا)

https://www.facebook.com/mohammad.tavakoli.10420

https://twitter.com/tavakoli1367

۴ مطلب در بهمن ۱۳۹۴ ثبت شده است

"اجازه بدید برنامه را با یک پیامک تلخ که به دستمان رسیده به پایان ببرم. پدری برای ما پیامک زده و گفته : من امروز پولی نداشتم که به دخترم بدم تا با تاکسی به مدرسه برود و برای همین به مدرسه نرفت و مجبور شدیم به مسئولان مدرسه بگوییم که او مریض بوده ؛ مجری رو به دوربین : مسئولین محترم دولت مردم از یک چنین وضعیت اقتصادی رنج می برند لطفا بیشتر به فکر باشید."


1- چرا می خندید ؟ ! این مطلب کاملا واقعی بود و چند شب پیش در برنامه "گفتگوی ویژه خبری" عنوان شد . حتما برای شما هم سوال پیش آمده که چرا این دختر با پای پیاده به مدرسه نرفت؟ یا چرا مثلا با اتوبوس و مینی بوس و مترو؟ یا این تاکسی مورد نظر این پدر محترم تاکسی خطی بود یا دربست؟ یا این پدر مهربان در روزهای پیش پول تاکسی دخترش را داشت و به یکباره در آن روز پولش تمام شد؟ یا این که این چه مدل از رنج معیشتی است که دخترشان هر روز با تاکسی به مدرسه می روند؟ یا از همه ی این ها مهمتر این که پدری که دچار چنین سختی بزرگ ممعیشتی (؟ !) شده است و طبیعتا ذهنش مغشوش و دلواپس وضع معیشتی خود و خانواده اش است چگونه در حوالی نیمه شب برنامه ی "گفتگوی ویژه خبری" با موضوع "اقتصاد مقاومتی" را به تماشا نشسته است و با خیال راحت به این برنامه پیامک هم می فرستد؟


2- واقعا این حضرات ملت را چه فرض کرده اند؟ از درد معیشت مردم و "از رنجی که می بریم" برای خودشان چه تعریفی دارند که نداشتن پول تاکسی می شود رنج معیشتی؟ آیا این ها تا به حال سری به روستاها و مناطق محروم کشور زده اند تا ببینند درد مردم پول تاکسی نیست بلکه یک پل ساده است تا در راه مدرسه در آب غرق نشوند؟ حتی نیازی نیست به مناطق دور افتاده بروند لطف کنند سری به حاشیه شهر تهران بزنند تا از نزدیک لمس کنند درد معیشت مردم چیست تا دیگر مجبور به خواندن پیامک های تخیلی نباشند.


3- البته این ها که نوشته ام "آب در هاون کوبیدن" است. چون این حضرات بندگان آب و نانند و عروسک های خیمه شب بازی پروژه ای که دیگران برایشان تعریف کرده اند : پروژه ی ابهام زایی و وارونه نمایی علیه دولت روحانی. 


4- وقتی چنین اتفاقات و برنامه هایی را در رسانه ای که ملی اش می خوانند شاهدم ناخودآگاه یاد جمله ی علیرضا زاکانی می افتم که چند سال پیش درباره ی وقایع 88 گفته بود : "در شمارش آراء صندوق رای مستقر در صداوسیما هفتاد (70) درصد به میرحسین رای داده بودند" 

به معنای دیگر خود این جماعت هم به حرف هایی که در جلوی دوربین ها به خورد ملت می دهند عقیده ای ندارند و رای و نظرشان چیز دیگری است. دقیقا به خاطر همین اشکال هم هست که حتی آن گروه از مردم که منتقد دولت هم هستند از این جور برنامه ها راضی نیستند و به دلشان نمی نشیند. در حالیکه برنامه ای مثل "ثریا" بواسطه ی اینکه نمودی از اعتقادات و باورهای قلبی تیم سازنده اش است برای این بنده هم که صدی نود حرف ها و نظراتشان را قبول ندارم و برخی شان را از اساس پرت و پلا می دانم هم شیرین و دلنشین می شود چه رسد به منتقدان دولت. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ بهمن ۹۴ ، ۱۶:۱۳
محمد ..

حجت‌الاسلام سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه : "سپاه هیچ دخالتی در انتخابات نداشته، ندارد و نخواهد داشت ... ممکن است شورای نگهبان وظیفه بررسی صلاحیت ها را به برخی نهادها از جمله سپاه بسپرد و سپاه در این صورت به مراجع قانونی و رسمی پاسخ می‌دهد."


ماده 48 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی : "وزارت کشور و شورای نگهبان پس از وصول مشخصات داوطلبان ، روزانه لیست کامل آنها را تهیه و به منظور بررسی سوابق آنان در رابطه با صلاحیت های مذکور در این قانون به وزارت اطلاعات ، دادستانی کل ، سازمان ثبت احوال کشور و اداره تشخیص هویت و پلیس بین الملل در مرکز ارسال می دارد . مراکز مزبور موظفند ظرف پنج روز نتیجه بررسی را با دلیل و سند به وزارت کشور و شورای نگهبان اعلام نمایند."

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۴۶
محمد ..

اگر  در سرای دیگر از حضرت عالی چنین سوالی بپرسند چه پاسخی خواهید داشت.


شما که از تایید صلاحیت علمی سید حسن خمینی توسط حضرات آیات وحید خراسانی ، جوادی آملی ، موسوی اردبیلی ، راستی کاشانی ، صانعی و ... که بر منصوبانتان در شورای نگهبان حکم استادی داشته اند با خبر بودید ، شما که می دانستید او شش سال است در رده ای تدریس می کند که الزامش رسیدن به مرتبه اجتهاد است ، و از این دو مهمتر شما بعنوان فردی که خود در حوزه فقاهت از بزرگان هستید از رتبه ی علمی اش باخبربودید با چه حجتی از اختیاراتتان برای تصحیح تصمیم فقهای شورای نگهبان استفاده نکردید؟

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۱ ۲۶ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۰۲
محمد ..



فرمودند که : "انتخابات یک رقابت ملی و مسابقه ملی است"


معروض می دارم که : پیش نیاز برگزاری هر مسابقه ای ایجاد شرایط عادلانه برای رقیبانی که قرار است با هم مسابقه بدهند است. اگر انتخابات قرار است "رقابت ملی" باشد نمی شود که یک جریان سیاسی از کثرت نامزدها وضعش به جایی برسد که که اعضایش را برای انصراف و رسیدن به ائتلاف به گذشت دعوت کند و جریان سیاسی دیگر ...


فرمودند که : "عدّه‌ای کمین کرده‌اند که با عدم ورود مردم در عرصه‌ی انتخابات یک مچ‌گیری از نظام جمهوری اسلامی بکنند؛ یک عدّه‌ای کمین کرده‌اند. ملّت در مقابل این کمین‌کرده‌های نابکار، کارآمدیِ خودش را نشان داده است، امروز هم نشان خواهد داد"


معروض می دارم که : شاید این "کمین کرده های نابکار" آن قدرها هم موجودات نا آشنا و دور از نظام نباشند. آن هنگام می شود از مردم توقع داشت که "حضور همگانی و با نشاط" در انتخابات داشته باشند که گزینه های متفاوتی پیش رویشان برای انتخاب کردن باشد.


فرمودند که : "بنده گفتم کسانی که نظام را قبول ندارند رأی بدهند، نه اینکه کسی که نظام را قبول ندارد بفرستند مجلس در هیچ جای دنیا در مراکز تصمیم‌گیری کسی که اصل نظام را قبول ندارد راه نمی‌دهند"


معروض می دارم که : مگر کسی هست که منظور رهبری نظام از آن جمله را این گونه برداشت کرده باشد و توقع داشته باشد که آنان که "اصل نظام" را قبول ندارند اجازه کاندیداتوری پیدا کنند و وارد مجلس شوند؟ !!! 

هیچ آدم عاقلی در هیچ نظام سیاسی در طول تاریخ طبیعتا اجازه نمی دهد آنان که با "اصل نظام" سیاسی مستقر مخالفند و با آن دشمنی دارند وارد نهادی مثل مجلس شوند اما به واقع چند درصد آن ها که ثبت نام کرده بودند مخالف و دشمن "اصل نظام" هستند؟ حدود و ثغور چنین تعابیری کی قرار است مشخص شود تا در هر انتخاباتی شاهد این نباشیم که جماعتی از خادمان این نظام و انقلاب چون سلیقه سیاسی شان با بخشی از حاکمیت جور نیست اجازه این که در معرض انتخاب شدن قرار بگیرند نداشته باشند؟


فرمودند که : "جوان مؤمن و انقلابی و حزب‌اللهی را متهم نکنید به تندروی؛ اینها همان‌هایی هستند که خالصانه در صحنه حاضرند و آنجا که دفاع از امنیت کشور و خون دادن مطرح باشد، در میدان می‌آیند به صرف اینکه قضیه‌ای مثل سفارت عربستان و سفارت انگلیس پیش بیاید که کاری بسیار بد و به ضرر کشور و اسلام  است و بنده هم بدم آمد . این را بهانه نکنند که جوانان مؤمن را موردتهاجم قرار دهند."


معروض می دارم که : بهتر نیست به جای آنانکه لفظ تند رو را به کار می برند به "جوانان مؤمن و انقلابی و حزب‌اللهی" گفته شود که تندروی نکنند. نام رفتارهایی که یک روز "جنایت" نام گرفت و روزی دیگر "خون کردن دل رهبری" خوانده شد و روز بعد نامش شد "کارهایی که به ضرر اسلام و کشور است" و رهبری نظام از این کارها "بدش آمده" اگر تندروی نیست پس چیست؟

راستی تعریف "ایمان و حزب الله و انقلاب" چیست که هم امثال ظریف "متدین و فرزند انقلاب" هستند و هم این جماعت اقلیت افراطی "جوانان مومن و حزب اللهی و انقلابی" خوانده می شوند؟ !!

لفظ مقابل ایمان ، کفر است و لفظ مقابل انقلاب ، ضدانقلاب و لفظ مقابل حزب الله ، حزب الشیطان . این مدل تقسیم بندی کردن جامعه که خیلی پر ضرر تر است تا تقسیم بندی مرسوم در همه جای دنیا به تندرو و میانه رو.

در استفاده از کلمه ها نباید دقت بیشتری کرد؟


فرمودند که : "به نهادهای قانونی اهانت نشود؛ این را توجّه کنید. یک نهاد قانونی را که یک وظایفی دارد، نباید مورد افترا قرار بدهیم یا مورد اهانت قرار بدهیم. نهاد قانونی، نهاد قانونی است؛ نه‌اینکه اشتباه نمیکند؛ هر نهاد قانونی‌ای مثل همه‌ی آدمها، مثل این حقیرِ پُر از تقصیر و اشتباه ممکن است اشتباه کنیم امّا این موجب نمیشود که ما یک نهاد قانونی را مورد اهانت قرار بدهیم، در انظار عمومی، در تبلیغاتمان، در حرفهای خودمان تخفیف کنیم؛ نه، این باب اگر باز شد، هرج‌ومرج خواهد شد. خب، سلیقه‌ی جنابعالی این است، به فلان نهاد قانونی بی‌احترامی میکنی، یکی دیگر سلیقه‌ی دیگری دارد، به آن نهاد قانونی‌ای که تو به آن وابسته هستی بی‌احترامی میکند؛ این خوب است؟ این باب را باز نکنند"


معروض می دارم که : بیان چند نقد ملایم توسط فعالان سیاسی و رسانه ها نسبت به عملکرد "پر از تقصیر و اشتباه" شورای نگهبان اهانت است؟ !!

اگر نام این نقدهای ملایم اهانت باشد پس نام اینکه بخشی از مردم را "میکروب" یا "بزغاله" یا "خس و خاشاک" بخوانیم چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۰۹
محمد ..